perjantai 5. heinäkuuta 2013

Uusi nimi, sama nainen

Silloin kun olin kolmasluokkalainen, kirjoittelin kouluvihkojen kulmaan hienoja julkkujen nimiä. Niinku Michael Jackson tai Steven Tyler (olin 9-vuotias fani). Enää ne nimet ei kuulosta niin hienoilta, kumma juttu :D

Michael Jacksonin osaisin kyllä kirjoittaa tosi hienosti, mutta uutta sukunimeäni en ole vielä harjoitellut kertaakaan. Pitäisikö?

On meinaa pieni Kela-kortti-trauma. Olen koko ikäni hävennyt Kela-korttiani, johon lapsena tein allekirjoituksen tooosi tyylikkäästi juuri oppimallani kaunolla. Kun vihdoin ja viimein saan uuden kortin, en ehkä halua söhrätä uutta nimeäni samaan malliin. Ehkä harjoittelu olisi sittenkin paikallaan!



Ja kyllä, aion ottaa miehen sukunimen. Ilmoitin siitä töissäkin ja tuntuu aika utopistiselta. Kaikki sähköpostit, käyntikortit, nimikyltit, ihan kaikki menee uusiksi. Kauhea säätö. Olen pahoillani vaivasta, mutta onpahan atk-puolella tekemistä sitten heinäkuussakin. ;)

Itselleni jää tehtäväksi hommata uusi ajokortti, pankkikortti, passi, S-etukortti, mitä näitä nyt on... Ja se, että ylipäätään muistaisin, että mikä mun nimi nyt olikaan! :D Antaa varmaan tosi intellektuellin vaikutelman, kun änkyttelee nimeään jossain puhelimessa. "Hei vaan, täällä X, ei kun sittenkin Y. Sori, hehe. Mitään en oo ottanut."

Oh, nyt muistin hyvän jutun! Pienenä tehtiin niitä LOVE-testejä, missä laskettiin, miten suuri todennäköisyys on rakkaudelle tietyn tyypin kanssa. Eli laskettiin kummankin nimestä LOVE-kirjaimia. Muistatteko, mitä tarkoitan? Lopputuloksena oli vaikka 75 prosentin tsäänssit Yrjön kanssa.

Pitääkin laskea mun ja sulhon kipinöintiprosentit samalla, kun harjoittelen uutta sukunimeäni. :D Olis aika rankkaa, jos nyt selviäisi, että meidän välillä kipinöikin vain 16-prosenttisesti. No, ei nyt ehkä ihan oikeasti! ;)

PS. Hihi, nyt oli pakko laskea prosentit. Jos osasin vielä oikein, ei hyvältä näytä! Mulla ja sulholla on vain 23 prosentin mahkut rakkauteen! (tai sitten toisella laskutavalla 33 prosentin, en ihan muista enää LOVE-logiikkaa) Mutta onhan tää nyt JÄRKYTTÄVÄÄ :D


PPS. Ilmeni, että testin nimi onkin LOVES. Eli pitää laskea kirjaimet tyyliin Nyyrikki Ökkänen loves Yrjö Purjonen. Ei voi vanha enää muistaa näin tarkkaan!  :D Mutta laskin meille nyt uudet prosentit ja WOOHOO, mulla ja sulholla onkin 82 prosentin mahdollisuudet rakkauteen. Nou hätä, häitä ei perutakaan! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti