tiistai 23. heinäkuuta 2013

Hääpäivänä: Kampaus ja korut

Mulle tehtiin hääpäiväksi puoliksi aukinainen kampaus. Pyysin kampausta tämän kuvan pohjalta:

Mun hääkampaukseni näytti kutakuinkin tältä!

En osannut lainkaan ohjeistaa, miltä tukka saisi näyttää edestäpäin. Sen verran pyysin, että jossain kohtaa kampausta olisi letti. Noh, letti laitettiin eteen, mutta se oli hyvin pieni ja löysä. Hädin tuskin sitä huomasi.

Kampaaja oli ihan supermukava. Se toteutti haivenistani juuri sellaiset, mitä toivoin. :) Alkuun kiharat oli tietenkin vähän turhan korkkiruuvit, mutta se oli laskelmoitua. Painovoima tekee aina temppunsa ja kiharat alkoi kirkolla (tai viimeistään hääpaikalla) laskeutua sellaisiksi kuin tuossa kuvassa.

Kampauksesta ei tullut otettua lähikuvaa, joten kunnon kuvan postaaminen jää nyt väliin. Höh. Tässä kuitenkin tilannekuvista zoomattuja lähikuvia tiirailtavaksi :)


Kirkossa kiehkurat oli vielä aika terhakat.

Mun ihku huntu! Tosin se taisi peittää
mun ihkun kampauksen täysin piiloon :D


Tässä näkyy aika hyvin korukokonaisuus.

Mun omat hiukset on vain puolipitkät, joten kiharaponnari tehtiin hiustenpidennyksistä. Mulla oli niskassa yksi kahden klipsin osuus ja loput oli teippipidennyksiä (teippiä ei kuitenkaan käytetty, vaan ainoastaan irtonaisia hiusosuuksia, jotka kiinnitettiin pinneillä).

Hiustenpidennyksiä ei käytetty ihan kauheasti, jotta lopputulos olisi luonnollisen näköinen. Osa jäi muovikassiin ylimääräisinä. Mun oma tukka pestiin ja kiharrettiin ennen kampausta. Hiustenpidennykset olin jättänyt harjoituspäivänä kampaajalle, ja se oli kihartanut ne jo valmiiksi. Ei tarvinnut muuta kuin lätkiä ne paikoilleen. :)

Sivulle mulle laitettiin hiuskoru ja keskelle tökättiin huntu. Kokonaisuus ei ollut niin painava kuin harjoituskampauksessa, koska hääpäivänä käytettiin vähemmän klipsipidennyksiä ja enemmän teippipidennyksiä.

Tämän näköinen hiuskoru mulla oli. Se oli aika painava,
mutta ihme kyllä se ei tippunut päästä!

Alun perin mun piti ottaa huntu pois kirkko-osuuden jälkeen, mutta se jäikin päähäni killumaan koko päiväksi. Tykkäsin niin kovasti mun hunnustani enkä pystynyt luopumaan siitä! <3 Kun päivän aikana harkitsin siitä luopumista, pelkäsin, että kampaus olisi jo ihan lättynä siellä alla. Pelkäsin myös, että kampaus hajoaisi, jos siitä vetää hunnun veke. Se huoli oli kuitenkin turha. Huntu lähti juhlan päätteeksi ihan helposti pois, eikä kampauskaan vissiin ollut ihan lintissä. En tiiä, kun en katsonut taakseni. :D

Meikkaaja oli ihan superhyvä! Tykkäsin tosi paljon meikistäni ja se kesti kooooko päivän! Vedenpitävyyttä ei tullut testattua. Olin tunnista toiseen pelkkänä Hangon keksinä. :)

Valitsin aukinaisen kampauksen siksi, että hääpukuni oli olkaimeton. Halusin peittää liian avointa kokonaisuutta ja vähentää puolialastonta fiilistä siten, että hiukset valuu niskassa. Saman syyn vuoksi hankin hunnunkin. Kaulakoruksi laitoin leveän monikerroksisen helmikaulakorun, ettei etuosa olisi niin paljas.

Ihmettelen, miksi morsiamet usein jättävät kaulakorun kokonaan pois, vaikka päällä olisi olkaimeton mekko. Se näyttää helposti siltä kuin jotain olennaista olisi unohtunut tai pukeutuminen olisi kesken. Tietenkin jonkin tosi koristeellisen yläosan kanssa kaulakoru voi olla parempikin jättää pois, eli riippuu toki puvusta. Kuitenkin useimmiten tyhjä etuosa kaipaa jonkinlaista katseenvangitsijaa.

Kaulakorun valitsemisessa mua auttoi kaveri, joka työskentelee korukaupassa. ;) Sillä oli takuuvarmaa silmää katsoa näitä juttuja. En olisi itse keksinyt tuollaista monikerroksista helmikorua. Korun tilasin Zazabellasta.

Tässä postauksessa olen esitellyt korukokonaisuuttani.

Mun korut hääpäivänä.

PS. Aiemmin kirjoitin, että mun huntu ja kaulakoru eivät sävyiltään sovi yhteen ja että huntu tekee kaulakorusta keltaisen näköisen. Livenä näin ei ollutkaan, vaan ne sopivat hyvin yhteen! Nähtävästi sävyt korostuivat hääpukuliikkeessä, jossa mallasin pukua, korua ja huntua. Varmasti liikkeen valaistus vaikutti asiaan. Tosielämän valaistus ei onneksi ollutkaan niin tarkkasävyinen :)

2 kommenttia:

  1. Anonyymi09:21

    Upea tuo hiuskoru, saanko udella mistä se mahtaa olla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi ja kiitos kehuista :) Hiuskorun tilasin suomalaisesta nettikaupasta nimeltään Ninka.fi, joka myy hää- ja juhla-aiheisia juttuja.

      Sama koru sattuukin olemaan niillä juuri alessa, kun tässä kuukkeloin! Tässä suora linkki siihen mun hiuskampaan: http://ninka.fi/shop/362-hiuskoru-kampa-kukat-ja-helmet.html

      Poista