tiistai 13. elokuuta 2013

Jälkipyykki: Kiinasta tilaaminen EI kannata!

Mitä tekisin toisin? En tilaisi hääpukua Kiinasta!!!

Nyt jälkikäteen ajatellen minä EN tilaisi hääpukuani Kiinasta. Puvun sovittaminen on ensiarvoisen tärkeää. Vaikka kuinka kuvittelisi, että joku malli sopii itselle, asia ei välttämättä menekään niin. Kuvittelin säästäväni rahaa, kun tilasin mekon Kiinasta. Laatu oli hyvää, koko oli sopiva ja mekko kaunis. Se vain, että mekko ei näyttänyt kivalta JUURI MINUN päälläni. Mitäs järkeä koko hommassa sitten olikaan? No ei mitään.

En tykkää hääliikkeistä enkä hääpuvuista, mutta nöyränä tyttönä jouduin silti menemään ostamaan "paremman" hääpuvun Lovebirdsistä (kivijalkaliikkeestä). Siellä sovittelin ensi kertaa hääpukuja ja sain käsitystä, miltä ne näyttävät päälläni. Vaikka olen kropaltani hoikka ja hyvin "perusnainen", en silti onnistunut tilaamaan tarpeeksi kivaa hääpukua netin kautta. Kyllä puvun löytäminen vaati sovituksen.




Vaikka halvalla tilattava mekko olisi kuinka kaunis,
ei voi tietää, miltä se näyttää oman itsen päällä.
Eikä voi tietää, saako juuri sen mekon, joka kuvassa on.
Itse luulin saavani tuon kuvassa olevan puvun,
mutta sen sijaan minulle lähetettiinkin eri puku.

Loppujen lopuksi ostin siis sekä Kiinasta mekon että käytetyn mekon täältä Suomesta. Kokonaisuus ei tullut yhtään sen halvemmaksi kuin jos olisin marssinut saman tien hääpukuliikkeeseen.

Toivossa voi toki elää, että ei tarvitsisi mennä sovittelemaan kolttuja ja voisi vain tilata mekon Kiinasta, mutta noh, nyt olen oppinut tämänkin läksyni. Nöyrästi menen sovituskoppiin, kun ensi kerralla ostan juhlapukua.

Edelleen olen sitä mieltä, että Kiinasta tilatuissa puvuissa ei ole mitään vikaa, ja sieltä ne merkkipuvutkin useimmiten tulevat. Suurin miinus on, että pukua ei voi sovittaa. En uskonut tätä vielä pari kuukautta sitten, kuten ei varmaan moni muukaan tilaamista suunnitteleva usko, mutta näin se on!

Tämä puku mulle lähetettiin, eikä siinäkään
kyllä mitään vikaa ollut. Kaunis se on!
Se ei vain ollutkaan mun tyylinen, kun pistin sen päälleni.

Mitä enemmän olen lukenut ihmisten kokemuksia Kiinasta tilaamisesta, olen huomannut, että suurin osa on saanut ihan kivan hääpuvun, mutta joka ei muutoin ole mieleinen tai se on liian pieni/suuri.

Toki riski kannattaa ottaa, jos Kiinasta tilattu puku maksaa oikeasti vain jonkun 100-150 euroa, mutta itse pistin enemmän, kun tuli tullimaksut ja lähetykset, jne päälle. Halusin muutenkin valita kalliimmalta tekijältä, koska ajattelin hinnan korreloivan laatua.

Noh, en usko, että kukaan uskoo mun neuvojani, koska en olisi itsekään uskonut silloin, kun suunnittelin tilaavani mekon. Halusin niin kovasti ottaa riskin. Toki joskus riski kannattaa! :)

2 kommenttia:

  1. Anonyymi07:04

    Joko olet sitten myynyt tuon puvun? :)

    Nimimerkillä,

    tätä tyttöä kosittiin eilen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooh, ihanaa, onneksi olkoon!

      Puku on jo myyty.

      Poista